ΒΕΛΗ ΚΑΙ... ΒΕΛΑΚΙΑ

>>> Μην με παρεξηγήσετε >>> αλλά ο τρόπος παρουσίασης από τα ΜΜΕ >>> του πολέμου στην Ουκρανία και των επιπτώσεών του >>> θυμίζει τηλεοπτική εκπομπή, με τοποθέτηση προϊόντος >>> και το προϊόν είναι το αμερικανικό LNG >>> το "καλό", το ακριβό, το αμερικάνικο LNG....
__________________________________________________________________________________________________

Τρίτη 5 Μαΐου 2015

Τα Ελληνικά Λιμάνια στον “Δρόμο του Μεταξιού”

Δημήτριος Ν. Τσαϊλάς ΠΝ*
Οι Κινέζοι αντιλήφθηκαν τη σημασία της στρατηγικής σκέψης του Θουκυδίδη και στις μέρες μας τονίζουν ιδιαιτέρα τη θαλάσσια ισχύ, για να δώσουν το ηχηρό παρόν στο μέλλον του παγκόσμιου ανταγωνισμού. Αυτό όμως απαιτεί από την Κίνα να αναπτύξει και τη ναυτική της ισχύ βάσει των δεδομένων μιας παγκόσμιας δύναμης.
Τα γεωπολιτικά συμφέροντα της Κίνας έχουν απλωθεί παντού στον κόσμο και απειλούνται σε όλο και μεγαλύτερο βαθμό από τους
ανταγωνιστές αμερικανούς. Χωρίς μια αξιόπιστη ναυτική δύναμη μεγάλης ισχύος με σημαντικές συμμαχίες, η διασφάλιση των συμφερόντων της Κίνας μοιάζει κενός λόγος. Έτσι, όπως αναπτύξαμε σε αυτή τη στήλη με άρθρο  «Πώς επηρεάζουν οι Ρωσο-κινεζικές Ναυτικές ασκήσεις στη Μεσόγειο;», αναπτύσσουν τις αεροναυτικές τους δυνάμεις με σκοπό σε βάθος χρόνου να κυριαρχήσουν και να αντιμετωπίσουν τις όποιες δυσκολίες που θα τους παρουσιασθούν.
Στη γεωοικονομική συνισταμένη, η Κίνα καταβάλει προσπάθειες για τη βελτίωση της αποδοτικότητας των πυλών εισόδου και εφοδιασμού προϊόντων της στην Ευρώπη για την ενίσχυση της οικονομίας της, φιλοδοξώντας να συνδέσει τον “Δρόμο του Μεταξιού” με την Ευρώπη, μέσω του Ινδικού Ωκεανού, της διώρυγας του Σουέζ και των κυρίων λιμένων της Ελλάδας (ΟΛΠ-ΟΛΘ).
Ένας σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στην οικονομική ύφεση στην πατρίδα μας από το 2010 ήταν η μείωση των διεθνών επενδύσεων. Οι πολυεθνικές εταιρείες με μετοχές στην Ελλάδα ανέστειλαν τις δραστηριότητές τους, και οι ξένες επενδύσεις σταμάτησαν να εισρέουν.
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του “Δρόμου του Μεταξιού”, υπάρχουν έργα υποδομής που είναι κοινού ενδιαφέροντος. Ένα σημαντικό μέρος της ανάκαμψης στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια πρέπει να προέλθει από την αύξηση των επενδύσεων σε έργα υποδομής.
Η ελληνική κυβέρνηση, υπό την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, δεν μπορεί να παραμένει σε στασιμότητα. Πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί πράγματι να είναι ριζοσπαστική, με την έννοια ότι εκτελεί επιτάχυνση των ιδιωτικοποιήσεων. Στην πραγματικότητα, ο ΣΥΡΙΖΑ μέχρι σήμερα μιμείται τους προκατόχους του με κωλυσιεργία για τις μεταρρυθμίσεις, ενώ επιρρίπτει ευθύνες για τα δεινά μας σε εξωτερικές δυνάμεις.
Από την πρώτη μέρα που ανέλαβε τη διακυβέρνηση του τόπου στα τέλη Ιανουαρίου, υπήρξαν μια σειρά από αντιφατικές δηλώσεις από τους υπουργούς σχετικά με την έκβαση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης.
Ευτυχώς, ο Πρωθυπουργός έχει συνειδητοποιήσει ότι οι περισσότεροι ψηφοφόροι δεν εξέλεξαν ούτε υποστηρίζουν τον ΣΥΡΙΖΑ από ιδεολογική πεποίθηση, αλλά επειδή έχουν απηυδήσει με τα λεγόμενα κόμματα της μεταπολίτευσης.
Ο κ.Τσίπρας δεν μπορεί πλέον να διστάζει, πρέπει να επιλέξει. Θα ικανοποιήσει τους έλληνες πολίτες που στηρίζουν την κυβέρνηση, ή θα συναινεί στα αριστερά στοιχεία του ΣΥΡΙΖΑ;
Η απουσία μακροπρόθεσμης στρατηγικής, είναι ο επαναλαμβανόμενος όλεθρος των Ελλήνων πολιτικών, βρισκόμαστε στο “και πέντε” καθώς αρκετός ζωτικός χρόνος έχει σπαταληθεί. Η παρουσία της Κίνας όχι μόνο στον Πειραιά αλλά και στη Θεσσαλονίκη είναι επιβεβλημένη σε τρεις ιδίως τομείς: σιδηροδρομικές μεταφορές, υπηρεσίες (logistics) και επισκευή πλοίων.
Και μη ξεχνάμε ότι η Κίνα έχει και άλλες εναλλακτικές λύσεις για τη χάραξη του Δρόμου του Μεταξιού.
*Υποναύαρχος (εα) Δημήτριος Ν. Τσαϊλάς ΠΝ
Στρατιωτικός Αναλυτής

http://www.komistes.gr 

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια και παρατηρήσεις