ΒΕΛΗ ΚΑΙ... ΒΕΛΑΚΙΑ

>>> Δεν ξέρω, αλλά μου φαίνεται >>> ότι και στο Συμβούλιο της Επικρατείας >>> υπάρχουν πολλοί "παναθηναϊκάκηδες"....
__________________________________________________________________________________________________

Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2015

Πώς ξεκίνησε η Volkswagen

Στη φωτογραφία ο Χίτλερ επιβαίνει σ' ένα Volkswagen Beetle, 
ενώ ο Φέρντιναντ Πόρσε τον καμαρώνει
Πώς μπορεί μια χώρα να αποφύγει τα δικαστήρια αν μηνύθηκε από μια άλλη; Φυσικά με πόλεμο!
Αυτές τις ημέρες απασχολεί την διεθνή ειδησεογραφία η κολοσσιαία λαμογιά της γερμανικής Volkswagen, η οποία πουλούσε στην Αμερική οχήματα ελαφρώς «πειραγμένα» ώστε να περνούν με άνεση τους ελέγχους εκπομπής ρύπων. Αν δεν έβαζαν οι «αξιόπιστοι» Γερμανοί τσιπάκια στους
κινητήρες των αυτοκινήτων τους δεν θα μπορούσαν να τα πουλήσουν στην Αμερικανική αγορά. Θα τους ξέμεναν στα ράφια όπως οι...
χαλβάδες, οι πίκλες, τα ντολμαδάκια και τα θαλασσινά που δεν πουλήθηκαν στην νηστεία της Σαρακοστής.
Όμως, δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται... μαϊμουδιά από τους  Γερμαναράδες, που τάχα δεν σηκώνουν μύγα στο σπαθί τους αλλά αντέχουν να σηκώσουν και γαλάζια φάλαινα αν πρόκειται να τα κονομήσουν.
Το διασημότερο μοντέλο που έχει κυκλοφορήσει ποτέ η  Volkswagen είναι ο «σκαραβαίος» ή αλλιώς «κατσαριδάκι» ή «χελώνα». Αυτό σχεδιάστηκε με παραγγελιά του ίδιου του Χίτλερ στον σχεδιαστή αυτοκινήτων Φέρντιναντ Πόρσε. Όπως αναφέρει και η wikipedia «του ζήτησε να είναι μικρό, ανθεκτικό, με αξιόπιστο κινητήρα και χαμηλή κατανάλωση».

Tatra V570 

Ο Χίτλερ επίσης ήθελε η μέγιστη τιμή πώλησης του αυτοκινήτου να φτάνει «τα 990 μάρκα (ισοδύναμη με την τιμή μιας μοτοσυκλέτας τότε) και να μπορεί να μεταφέρει 4 ενήλικες ή 2 ενήλικες και 3 παιδιά, με ταχύτητα 100 km/h»
Ο Πόρσε το σχεδίασε, το έδειξε του Χίτλερ, ο οποίος ενθουσιάστηκε και ήθελε να ξεκινήσει άμεσα η μαζική παραγωγή. Έτσι, το 1938, για την μελλοντική μαζική παραγωγή του Volkswagen (στα ελληνικά σημαίνει όχημα του λαού), ιδρύθηκε η εταιρεία Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH, η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε Volkswagen-Werke GmbH.
Και σ' αυτή την ιστορία υπάρχει κάτι το... ανάρμοστον.
 Ο Φέρντιναντ Πόρσε σχεδιάζοντας τον σκαραβαίο «επηρεάστηκε» (κοντολογίς αντέγραψε) το μοντέλο V570 από την τσέχικη εταιρεία Tatra. Το είχε σχεδιάσει ο Χανς Λεντβίνκα, ένας αυστριακός συνάδελφος του Πόρσε. Η Tatra έκανε μήνυση εναντίον των Γερμανών αντιγραφέων, αλλά το θέμα λύθηκε εξωδικαστικά. Οι Ναζί εισέβαλαν στην Τσεχοσλοβακία και την κατέλαβαν.
Αυτό τους φαίνεται εύκολο, αυτό κάνουν.
.
http://adiavroxoi.blogspot.gr

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια και παρατηρήσεις