ΒΕΛΗ ΚΑΙ... ΒΕΛΑΚΙΑ

>>> Μην με παρεξηγήσετε >>> αλλά ο τρόπος παρουσίασης από τα ΜΜΕ >>> του πολέμου στην Ουκρανία και των επιπτώσεών του >>> θυμίζει τηλεοπτική εκπομπή, με τοποθέτηση προϊόντος >>> και το προϊόν είναι το αμερικανικό LNG >>> το "καλό", το ακριβό, το αμερικάνικο LNG....
__________________________________________________________________________________________________

Κυριακή 1 Ιουνίου 2014

Η αισθητική ερμηνεία του αποτελέσματος των εκλογών

Κυριακή σήμερα και σας προτείνω να απολαύσετε το βίντεο με τον Andrea Bocelli, στο Portofino(παρακάτω)
H εικόνα των θεατών, με την μπύρα τους στο τραπέζι, να γεύονται την μουσική και την ερμηνεία του ιταλού τενόρου αλλά και η προσφορά των των ιταλικών καναλιών να προβάλλουν το γεγονός σε ευρεία κλίμακα μας δίνουν μια αίσθηση του πως αντιλαμβάνονται οι γείτονές μας την αναψυχή και τον πολιτισμό.
Πάμε τώρα στην Μύκονο όπου το πολιτιστικό γεγονός που προβάλλεται από τις καθημερινές, πολύωρες εκπομπές αναψυχής, είναι μια φωτογραφία του χρεοκοπημένου lifestyle του νεοέλληνα στην παραλία που όλοι οι «επώνυμοι» βρίσκονται στριμωγμένοι, όπως οι κοινοί θνητοί στην Λούτσα.
Στην Ιταλία, οι ψυχαγωγικές εκπομπές ασχολούνται, εκτός από το απαραίτητο κουτσομπολιό,
και με τον Andrea Bocelli προβάλλοντας την καλλιτεχνική δραστηριότητά του, όπως και πολλών ακόμη γνωστών και λιγότερο γνωστών καλλιτεχνών.

Στην Ελλάδα τα μοναδικά πολιτιστικά δρώμενα που προβάλλουν οι εκπομπές ψυχαγωγικού περιεχομένου  και καλύπτονται από σχεδόν όλα τα κανάλια, πρωί, μεσημέρι, βράδυ, περιορίζονται σε «αποκλειστικές» συνεντεύξεις, καυγάδες, και «ειδήσεις» για την ζωή των ηρώων της καθημερινής ψυχαγωγίας μας που δεν είναι παρά  μια δράκα «επωνύμων» τηλεοπτικών οπωρολαχανικών.
Έτσι, τηλεοπτικά μαρούλια, μαϊντανοί, σύκα, μεταλλαγμένες πανελίστριες, μάντισες-χαρτορίχτρες, μάγειροι και μαγείρισσες, νυχούδες, και πάει λέγοντας, μας γεμίζουν πολιτισμό, ενημέρωση, ψυχαγωγία.
Κουβαλώντας ο καθένας αλλά και όλοι μαζύ το άγχος της ασημαντότητας, της αγραμματοσύνης και μύρια όσα συμπλέγματα, ανακυκλώνονται στις εκπομπές, δίνοντας «ειδήσεις και παρασκήνιο»  για το ποιος παράτησε την πλαστικοποιημένη γκομενίτσα Κατερίνα, πότε και πως κάνει  αποτρίχωση κάποιος «επώνυμος», πότε είχε για πρώτη φορά περίοδο η Ελένη, γιατί ο Γρηγόρης  θύμωσε και τα «έχωσε» στον Πέτρο, τι απάντησε ο Πέτρος στον Γρηγόρη, πως σχολίασαν το γεγονός ο Θέμος, οι Αρβύλες, ο Φώτης και η Μαρία, τι φόρεσαν οι «σταρ» στα εγκαίνια κάποιου μπάρ στην Βροντολαγκάδα Εύβοιας.
Κάποτε οι εκπομπές αυτές απασχολούσαν την μεσημεριανή τηλεοπτική ζώνη, όμως η επιτυχία τους και η ανταπόκριση που βρήκαν στους νεοέλληνες, τους έδωσαν την ευκαιρία να απλωθούν όλο το εικοσιτετράωρο και να προβάλλονται μάλιστα σε επανάληψη τις μεταμεσονύκτιες ώρες, όπως οι τσόντες.
Έτσι βλέπουμε, τους ίδιους πάντα, αστρολόγους-χαρτορίχτρες να μαγειρεύουν, μάγειρες και νυχούδες να διαγωνίζονται στον χορό και στο τραγούδι, μαϊντανούς να κάνουν τους κλόουν, παρουσιαστές-δημοσιογράφους να πουλάνε καλλυντικά, τηλεοράσεις και παπούτσια, χρεοκοπημένα ρετάλια του βλαχομπαρόκ lifestyle να κάνουν όλα τα παραπάνω ταυτοχρόνως και το αποτέλεσμα να είναι μοιραία αναπόφευκτο και θλιβερό συνάμα: ο καθημερινός θρίαμβος του κιτς επί της αισθητικής, της αμάθειας επί της ημιμάθειας, της βλακείας επί της στοιχειώδους νοημοσύνης, της αγραμματοσύνης επί του απολυτηρίου του Δημοτικού, και πάει λέγοντας, όλα ένας αχταρμάς με το περιτύλιγμα της αναψυχής και της ενημέρωσης.
ΥΓ . Ίσως διερωτηθείτε τι σχέση έχουν όλα αυτά που γράφω με τον τίτλο για την αισθητική ερμηνεία του αποτελέσματος των εκλογών. Μα, για σκεφθείτε λιγάκι, δεν είναι δύσκολο να το καταλάβετε.
Δημήτρης Μακρής

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια και παρατηρήσεις