Το θέμα της κατάργησης του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας βρέθηκε και πάλι χθες στην επικαιρότητα τόσο από δηλώσεις του
υφυπουργού ναυτιλίας Αδωνι Γεωργιάδη στο Λονδίνο, όσο και του ΥΠτΠ Χρήστου Παπουτσή στον Πειραιά, την ώρα που η ακτοπλοΐα βουλιάζει, η ναυτιλία πλήττεται από την κρίση και η χώρα «ναυαγεί».
Ο κ. Γεωργιάδης είχε στο Λονδίνο, όπου βρέθηκε για τη γενική συνέλευση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), συνάντηση με αντιπροσωπεία Ελλήνων εφοπλιστών του Λονδίνου, στη διάρκεια δείπνου που του παρέθεσαν.
«Το πρώτο ερώτημα που μου τέθηκε από τους Έλληνες εφοπλιστές ήταν το αν θα ανασυσταθεί το υπουργείο Ναυτιλίας. Πράγματι, η κατάργησή του ήταν μια λάθος απόφαση και πρέπει να διορθωθεί. Δεν είναι δυνατόν η Τουρκία να δημιουργεί αυτόνομο υπουργείο Ναυτιλίας και να μην έχει η Ελλάδα.
Η ελληνική Ναυτιλία χρειάζεται το υπουργείο Ναυτιλίας και για πρακτικούς λόγους. Θα μειώσει τη γραφειοκρατία, θα ανταποκρίνεται καλύτερα και αποτελεσματικά στις καθημερινές διαδικασίες τωνναυτιλιακών επιχειρήσεων», είπε σύμφωνα με το ΑΠΕ.
Την ίδια περίπου ώρα, ο κ. Παπουτσής δήλωνε στον Πειραιά ότι «παλινόρθωση του παλαιού καθεστώτος δεν μπορεί να υπάρξει. Αντικειμενικά δεν μπορεί να υπάρξει, πραγματικά δεν μπορεί να υπάρξει, γιατί είμαστε, επαναλαμβάνω, όσο και αν είναι δύσκολο να γίνει αντιληπτό, είμαστε σε άλλη εποχή».
Σύμφωνα με τον κ. Παπουτσή «κάποιοι επιμένουν να μένουν κολλημένοι στο παρελθόν, στην έκφραση των κοινωνικών αναζητήσεων και των συμφερόντων όπως τα γνώρισαν στο παρελθόν. Έχουν αλλάξει όλα. Ακόμη και τα συμφέροντα, ακόμη και οι κοινωνικές αναζητήσεις, ακόμη και οι οικονομικοί κολοσσοί έχουν γίνει μικρότεροι. Ακόμα και οι εταιρείες και οι εφοπλιστικές οργανώσεις και αυτές έχουν βρει νέες αναζητήσεις».
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη αποκάλυψε πως στη συνδιάσκεψη του ΠΑΣΟΚ πριν τις εκλογές του 2009, όταν συζητήθηκε το θέμα εσωκομματικά τάχθηκε κατά της διάσπασης του υπουργείου, συμφωνώντας όμως «σε κάτι το οποίο ούτως ή άλλως από το 2001 είχα θέσει, στην ανάγκη της ενίσχυσης του Λιμενικού Σώματος με Αρχηγείο, Ακαδημίες, δομές, οργανικές θέσεις».
Στη συνέχεια ο κ. Παπουτσής «έδειξε» ως «υπεύθυνους» για τη διάσπαση άλλους, καθώς είπε ότι «στην πρώτη κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου όπως γνωρίζετε εγώ δεν ήμουν υπουργός.
Έτσι την προώθηση αυτού του σχεδιασμού του διαχωρισμού δηλαδή της ναυτιλίας από το Λιμενικό, την ανέλαβαν δύο άλλοι άνθρωποι, δύο άλλοι συνάδελφοι, οι οποίοι έμελλαν στην πορεία να υπηρετήσουν και τον τομέα αυτό, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο Χάρης Παμπούκης».
Ο κ. Παπουτσής εν κατακλείδι τάχθηκε υπέρ ενός ισχυρού πολιτικού υπουργείου για τη ναυτιλία και υπέρ ενός ισχυρού, ανεξάρτητου Λιμενικού Σώματος ενταγμένου στο νέο δόγμα εσωτερικής ασφάλειας της χώρας. «Αυτή ήταν η κυβερνητική πολιτική και αυτή είναι η κυβερνητική πολιτική» υπογράμμισε.
Απαντώντας δε στην ερώτηση «γιατί δεν μπορεί να υπάρχει μια δομή στο Λιμενικό Σώμα που να ασχολείται με τη ναυτιλία» σημείωσε ότι «η ναυτιλία αξίζει καλύτερα. Γιατί έχουμε την υποχρέωση να έχουμε καλύτερη αντιμετώπιση στη ναυτιλία.
Γιατί η χώρα μας χρειάζεται να έχει ισχυρούς θεσμούς υποστήριξης της εμπορικής ναυτιλίας και γενικότερα της ναυτοσύνης, όπως επίσης και των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών».
Ο κ. Παπουτσής «περιέλαβε» στις δηλώσεις και τη θέση της Νέας Δημοκρατίας έτσι όπως τη διατύπωσε, χθες, ο βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος δήλωσε ότι «η Νέα Δημοκρατία δεσμεύεται για την επανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και την επανασύνδεσή του με το Λιμενικό Σώμα».
Ο κ. Παπουτσής απάντησε από την πλευρά του: «Να πάει να πει σε εκείνους που έχουν χρηματοδοτήσει με 240 εκατ. ευρώ, για να πάρουμε πλοία, ελικόπτερα και δεν ξέρω εγώ τι άλλο και οπλισμό, ότι ξέρετε τώρα άλλαξα γνώμη, δεν το κάνω», αναφερόμενος στις δεσμεύσεις και τις χρηματοδοτήσεις που έχει αναλάβει το Λιμενικό και η χώρα μας στο πλαίσιο της SEGEN.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια και παρατηρήσεις