Στην περιοχή που ορίζεται από το τρίγωνο Ρόδου - Μεγίστης, του σημείου που έχει "δέσει" η πλατφόρμα του γεωτρύπανου (με άνδρες των ισραηλινών ειδικών δυνάμεων με πολιτική ενδυμασία επάνω) και της Αττάλειας στην Τουρκία εξελίσσεται εδώ
και λίγες ώρες η πρώτη αναμέτρηση των τριών χωρών με εφαρμογή ηλεκτρονικών αντιμέτρων (ECM) και αντι-αντιμέτρων (ΕCCM). Ταυτόχρονα παρατηρείται μια άνευ προηγουμένου συγκέντρωση δυνάμεων κυρίως αεροσκαφών ηλεκτρονικής αναγνώρισης και UAV σε πρώτη φάση, πρακτικά από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.
Η έναρξη επιχειρήσεων ηλεκτρονικού πολέμου, αναγνώρισης και επιτήρησης εχθρικών δυνάμεων, δυστυχώς δεν προοιωνίζει τίποτα το θετικό προς την κατεύθυνση εκτόνωσης της κατάστασης, αφού η Άγκυρα δείχνει να "έχει απασφαλίσει".
Αυτό που συμβαίνει τώρα με την εφαρμογή ηλεκτρονικών αντιμέτρων σε ελληνικές περιοχές, εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, καταδεικνύει "κρατική αλητεία", όπως επίσης και οι αποστολές συλλογής πληροφοριών των αεροσκαφών τους στην Α. Μεσόγειο κατά εθνών που σε καμία περίπτωση δεν την έχουν ενοχλήσει.
Σήμερα το πρωί, τουρκικά μαχητικά και αναγνωριστικά αεροσκάφη, πέταξαν από την Τουρκία ανατολικά της Κύπρου και μετά κατευθύνθηκαν νοτιοδυτικά μέχρι ανοικτά της Αμμοχώστου, χωρίς να πλησιάσουν περιοχές των κυπριακών θαλάσσιων πεδίων στα νότια, παραβιάζοντας φυσικά, ανενόχλητα τον κυπριακό εναέριο χώρο.
Τουρκικά μαχητικά F-16 και αναγνωριστικά αεροσκάφη F-4, ισραηλινά αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου και δεκάδες ελικόπτερα πετούν στον ευρύ αυτό θαλάσσιο χώρο.
Ενεργό ρόλο στην φύλαξη της πλατφόρμας έχει αναλάβει και η ηρωική κυπριακή Εθνοφρουρά που με τις μικρές δυνάμεις της υπερασπίζει για άλλη μια φορά τον κυπριακό Ελληνισμό και τα δικαιώματά του: Δύο ελικόπτερα της Εθνικής Φρουράς με βάση το αεροδρόμιο Λάρνακας έχουν αναλάβει την φύλαξη της πλατφόρμας και εν ανάγκη την μεταφορά ενισχύσεων στους Ισραηλινούς, από ειδική ομάδα των ειδικών δυνάμεων που έχει συγκροτηθεί για τον σκοπό αυτό.
Την ίδια ώρα, αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου του Ισραήλ, πετούν στην περιοχή και κατά μήκος της γραμμής που χωρίζει τις ΑΟΖ Κύπρου και Ισραήλ, σε ύψος πέραν των 40.000 ποδών.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Ισραήλ έχει εμπλέξει στην περιοχή τουλάχιστον UAV τύπου HALE (High Altitude Long Endurance) Eitan γνωστά και ως Heron TP τα οποία πετούν σε ύψος 40.000 ποδών και έχουν αυτονομία 36 ωρών. Διαθέτουν όλα τα συστήματα εκείνα που επιτρέπουν στους Ισραηλινούς να επιτηρούν όχι μόνο την ακριβή τοποθεσία εγκατάστασης του τρυπανιού της Noble Εnergy αλλά και όλης της γύρω περιοχής έτοιμα να ειδοποιήσουν το κέντρο επιχειρήσεων των ισραηλινών για πιθανή προσέγγιση τουρκικών σκαφών.
Τα συστήματα αυτά απαρτίζονται κάμερες ημέρας, θερμικές, ραντάρ SAR για ναυτική παρακολούθηση και Inverse SAR για την παρακολούθηση σκαφών επιφανείας απλώνοντας ένα δίχτυ προστασίας γύρω από την πλατφόρμα. Εάν τα τουρκικά σκάφη επιχειρήσουν να προσεγγίσουν την περιοχή, οι Ισραηλινοί θα το γνωρίζουν ώρες πριν καθώς η εικόνα και τα δεδομνένα του Eitan φτάνουν σε πραγματικό χρόνο στα κέντρα επιχειρήσεων των Ισραηλινών.
Ταυτόχρονα η ισραηλινή Αεροπορία έχει εμπλέξει ένα τουλάχιστον G500 SEMA (Special Electronic Mission Aircraft) το οποίο μπορεί να παρακολουθεί όλη την ηλεκτρονική «κίνηση» στο Η/Μ φάσμα από επικοινωνίες έως και τα σήματα ραντάρ που μπορεί να προέρχονται από και σειρά αισθητήρων και δη ναυτικών σε σκάφη επιφανείας.
Επίσης έχουν διατεθεί από ισραηλινής πλευράς αεροσκάφη C-12 COMINT/COM Jammer με καθήκοντα ελέγχου επικοινωνιών που συνίστανται στην υποκλοπή και τις παρεμβολές.
Η Τουρκία αν και δεν έχει πλησιάσει ακόμη την περιοχή των κυπριακών πεδίων εντούτοις με πτήσεις αεροσκαφών ηλεκτρονικού πολέμου και ναυτικής συνεργασίας CN-235MPA, CN-235-100, C-130B με εξοπλισμό SIGINT-ELINT και C-160T έχει ξεκινήσει ένα όργιο παρεμβολών στην περιοχή μεταξύ όδου και Καστελόριζου.
Ειδικά τα αεροσκάφη ηλεκτρονικής παρακολούθησης CN-235 M-100 ELINT Milsis-2U/Radar ED κάνουν πολλή "δουλειά", προσπαθώντας να αποκόψουν ηλεκτρονικά τη Μεγίστη από την Ρόδο.
Αν και τα τουρκικά CN-235 M-100 είναι εξακριβωμένο πως επιχειρούν στην περιοχή δεν συμβαίνει το ίδιο και με τα C-160 ελέγχου επικοινωνιών ( Jamint -2U COMIINT/com-jammer) και τα 2 C-130B SIGINT/ELINT της τουρκικής Αεροπορίας που διαθέτουν με ειδικές παλέτες όπως συμβαίνει και με αντίστοιχη διαμόρφωση για τα C-130 της ΠΑ.
Πληροφορίες αναφέρουν πως η τελευταία έχει μετακινήσει το σύνηθες ίχνος των περιπολιών των ΕΜΒ-145Η ΑΣΕΠΕ «νοτιότερα και ανατολικά» καθώς ελλείψει ενός αεροσκάφους ΑΦΝΣ έχουν επωμιστεί την αποστολή επιτήρησης της τουρκικής ναυτικής δύναμης. Και τα ΕΜΒ-145 έχουν εκτεταμένες δυνατότητες παρακολούθησης σημάτων στον Η/Μ «χώρο» πραγματοποιώντας ELINT και COMINT, το τελευταίο για τον έλεγχο και υποκλοπή επικοινωνιών.
Να σημειωθεί ότι το ραντάρ των αεροσκαφών Erieye PS-890 εκτός από εναέρια ίχνη είναι ικανό να εντοπίζει και σκάφη επιφανείας έως και πυραυλακάτους.
Ταυτόχρονα όλα τα πλοία και τα αεροσκάφη που σκοπεύουν να περάσουν από την Ανατολική Μεσόγειο, όπως και οι ναυτιλιακές και αεροπορικές Αρχές σε πολιτικό και στρατιωτικό επίπεδο σε όλες τις χώρες, έχουν ενημερωθεί ότι απαιτείται να κινούνται σε απόσταση μεγαλύτερη των 5 ν.μ. από την πλατφόρμα της Noble Energy.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια και παρατηρήσεις