δικτύων δουλεμπορίου στη Νότια και Κεντρική Μεσόγειο.
Η Γαλλία, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία και η Ιταλία θα συμμετάσχουν με πολεμικά πλοία στην EUNAVFOR MED. Δεδομένου ότι η Ιταλία έχει υποστεί το κύριο βάρος της κρίσης της μετανάστευσης από τη Λιβύη, η Ρώμη, θα φιλοξενήσει την έδρα και θα ηγηθεί της όλης επιχείρησης.
Η ΕΕ στο παρελθών έχει εφαρμόσει με επιτυχία παρόμοιες θαλάσσιες επιχειρήσεις στο πλαίσιο της Κοινής Πολιτικής Ασφάλειας και Άμυνας (ΚΠΑΑ), αν αναλογισθούμε την επιχείρηση Atalanta κατά της πειρατείας στα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας, η οποία συνέβαλε στη μείωση του αριθμού των επιθέσεων στα εμπορικά πλοία.
Το σίγουρο είναι ότι η EUNAVFOR MED δεν μπορεί πρακτικά να ξεκινήσει πριν από τον Ιούνιο, παρά τον επείγοντα χαρακτήρα της εντολής της. Εκτιμάται ότι οι Ευρωπαίοι διπλωμάτες έχουν αρχίσει ένα αγώνα δρόμου για να εξασφαλίσουν την απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών (ΣΑΗΕ) η οποία θα εγκρίνει την επιχείρηση, σε μια προσπάθεια να νομιμοποιηθούν οι δράσεις που θα λαμβάνουν χώρα σε εθνική κυριαρχία (χωρικά ύδατα Λιβύης), αν και δεν είναι σαφές πως η Ρωσία και η Κίνα θα υπερψηφίσουν, οπότε θα υπάρξει εμπλοκή.
Επιπλέον, η ΕΕ θα επιδιώξει την επίσημη έγκριση και υποστήριξη των λιβυκών αρχών με σκοπό να δοθεί νομιμότητα στην επιχείρηση, αν και αυτό δεν απαιτείται από νομικής άποψης αν υπάρξει ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ.
Δεδομένου ότι στη Λιβύη υπάρχει, αφενός μια διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση, και αφετέρου μια αρχή ανταρτών που αγωνίζονται για την εξουσία και την ηγεσία, θα είναι δύσκολο να εξασφαλιστεί η νόμιμη άδεια, και μάλιστα δημιουργούνται πολλές προκλήσεις στην οποιαδήποτε επέμβαση στα λιβυκά χωρικά ύδατα.
*Υποναύαρχος (εα) Δημήτριος Ν. Τσαϊλάς ΠΝ
Στρατιωτικός Αναλυτής
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια και παρατηρήσεις