«Τα τελευταία 2,5 χρόνια η ελληνική ναυτιλία
αντιμετωπίζεται ως αποπαίδι, ενώ είναι ο στρατηγικός πυλώνας ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης και ανέφερε ότι «στη διετία Παπανδρέου, ενώ ακούγαμε για "πράσινη ανάπτυξη", την ίδια στιγμή υπονομευόταν η πραγματική ανάπτυξη της ναυτιλίας».
Κατήγγειλε, επίσης, ότι με τη διάλυση του πρώην υπουργείου Ναυτιλίας, δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή ένας επίσημος θεσμικός συνομιλητής προκειμένου να αντιμετωπίσει τα σοβαρά θέματα ναυτιλιακής πολιτικής. Απέδωσε το πρόβλημα αυτό, στις αρμοδιότητες πολλών εμπλεκόμενων υπουργείων, που, αντί να διευκολύνουν την κατάσταση αντίθετα την επιβαρύνουν.
Σ' αυτό το σημείο πρόσθεσε ότι ενώ ως χώρα διαφημίζαμε στις ξένες εταιρείες κρουαζιέρας την πλήρης άρση του καμποτάζ, εδώ και 2 χρόνια η κυβέρνηση δεν έχει καταθέσει ακόμα στη βουλή το νομοσχέδιο για το θαλάσσιο τουρισμό, στον οποίο περιλαμβάνεται και η σχετική διάταξη.
Αναφερόμενος στη ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης στο Πέραμα, τόνισε ότι η ΝΔ έχει προτείνει τη δημιουργία μιας εταιρείας με μειοψηφικό πακέτο από τον ΟΛΠ και με τη συμμετοχή ιδιωτών, φορέων και εργαζομένων, η οποία θα μπορεί να εκμεταλλευτεί και ευρωπαϊκά κονδύλια από το ΕΣΠΑ για παραγωγικές επενδύσεις. Χαρακτήρισε το ανθρώπινο δυναμικό της ζώνης αρκετά καλό, αλλά αυτό που είναι απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εργασιακή ειρήνη.
Κληθείς να τοποθετηθεί για τη λιμενική πολιτική, χαρακτήρισε πετυχημένο το μοντέλο του Πειραιά με την Cosco, ενώ έσπευσε να διευκρινίσει ότι την επαύριο της δημιουργίας του υπουργείου τα θέματα αυτά θα αποτελέσουν αντικείμενο ειδικής συζήτησης, με προφανή στόχο να υπάρξουν άμεσες απαντήσεις.
Αναφερόμενος, τέλος, στο νομοσχέδιο του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρη Ρέππα για την αναδιάρθρωση του κρατικού μηχανισμού που προβλέπει συγχωνεύσεις και καταργήσεις φορέων και στη ναυτιλία, ο κ. Πλακιωτάκης εξέφρασε την πλήρη αντίθεσή του, υπογραμμίζοντας ότι η ΝΔ δεν πρόκειται να το ψηφίσει.
Εξέφρασε την άποψη ότι με την πρόταση που έχει καταθέσει η κυβέρνηση, στην οποία προβλέπεται η κατάργηση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου αλλά και της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, δεν θα μπορεί να δουλέψει η οργανωτική δομή του υπουργείου ναυτιλίας.
Απαντώντας σε ερώτηση αν έχει υπάρξει κάποια εξέλιξη στο θέμα, που είχε τεθεί στη διακομματική επιτροπή για την ακτοπλοΐα, περί τροποποίησης του προεδρικού διατάγματος, που καθορίζει τις οργανικές συνθέσεις στα πλοία της ακτοπλοΐας, ο βουλευτής της ΝΔ τόνισε ότι η επιτροπή μέχρι στιγμής δεν έχει καταλήξει σε τελικά συμπεράσματα και το θέμα θα πρέπει να επαναξεταστεί. Το γεγονός, όμως, πρόσθεσε ο κ. Πλακιωτάκης, είναι ότι θα πρέπει να υπάρξει ακτοπλοΐα στην Ελλάδα την επόμενη ημέρα και η ΝΔ θα πάρει όλες αυτές τις πρωτοβουλίες, προκειμένου να διασφαλίσει τη μετάβαση των πολιτών στα νησιά, αλλά και τη βιωσιμότητα των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια και παρατηρήσεις